teach98.ir

بازخورد پایـانی درون ابتدایی

  بازخورد پایـانی چیست؟

منظور از «بازخورد پایـانی »نیز، توصیف مدرسه ومعلم عبارت هست از انعکاس یـا ارائه یـا عرضـه ی رتبـه و توصـیفی کـه سطحی از دست یـابی بـه اه را نشان مـیدهد؛ یـا نظر و واکنش معلم، نسبت بـه پیشرفت تحصیلی دانش آموز است، کـه در قالب گزارش پیشرفت تحصیلی – تربیتی (کارنامـه)ارائه مـیشود.

در دوره ابتدایی (پایـه اول که تا ششم)، معلم وظیفه دارد، طبق ماده ۳آیین نامـه ارزشیـابی پیشرفت تحصیلی – تربیتی دوره ابتدایی، با عنایت بـه وظیفه ی پاسخگویی، درون دو یـا سه نوبت از سال تحصیلی )نوبت اول -مـهر ماه که تا پایـان دی- و نوبت دوم – مـهر ماه که تا خردادماه – و نوبت شـهریور -لغایت ۱۵شـهریور-( با استفاده از شواهد سودمند، معتبر و منصفانـه جمعآوریشده درون پوشـه کار وسایر اطلاعات و مستندات، جهت ارائه بـه ذی نفعان (والدین، دانشآموز و مدیریت مدرسه) بازخورد پایـانی ارائه نماید.

سطح

                     توصیف عملکرد درس ھنر

فرزند ھنرمندم با علاقه و اشتیـاق فعالیت ھای نقاشی،کاردستی،شعر و قصه و نمایش را
انجام مـی دھد ودر استفاده از ابزار نیز مـهارت قابل تحسین از خود نشان مـی دھد.
ھمچنین از نوع ارتباط مناسب خود با طبیعت استفاده کرده و در خلق آثار ھنری زیبا از
آن بھره مـی برد. توصیف مدرسه ومعلم وی اکنون مـی تواند از توانمندی ھا و فعالیت ھای ھنری کـه در این
زمـینھ بدست آورده درون سایر دروس نیز استفاده نماید. توصیف مدرسه ومعلم نقاشی به منظور دیکته ھایی کـه نوشته
ای را توصیـه مـیکنم که تا در نـهایت دفتر دیکته زیبایی ھمراه با نقاشی داشته باشی.

                                   خیلی خوب

فرزند نازنینم با علاقه زیـاد مـیتواند بیشتر فعالیت ھای مربوط بـه نقاشی ، کاردستی و
قصه انجام دھد درون اجرای نمایش بـه نظر مـی رسد به منظور انجام حرکات نمایشی باید
انعطاف بیشتری داشته باشد . با شرکت درون کلاس ھای ورزشی و انجام حرکات پایـه مـی
تواند بـه موفقیت ھای زیـادی برسد

                                         خوب

فرزندم مـی تواند برخی از فعالیت ھای نقاشی و کاردستی ،قصه و شعر و نمایش را
انجام دھد. درون استفاده از ابزار نکات ایمنی را بھ خوبی رعایت مـی کند اگر بـه صرفه
جویی درون ابزار ھم توجه کافی کند. با استفاده از دور ریختنی ھا مـی توانید کارھای
ھنری متناسب با سن خود تولید کنید .

                                         قابل قبول

فرزندم به منظور انجام فعالیت ھای نقاشی و کاردستی نیـاز بـه تمرین و توجه بـه محیط اطراف خود دارد
. طبیعت مـی تواند به منظور تولید ھنری منبع قابل دسترس باشد. درون استفاده از ابزار توجه بـه نکات
ایمنی ضروری هست والدین محترم با ھمراهی فرزند خود درون طبیعت و نمایشگاه ھای ھنری
مـی تواند زمـینـه علاقه
بیشتر ایشان را بـه ھنر فراھم سازد .

                                   نیـاز بـه تلاش

نمونـه ای از بازخورد پایـانی درون نوبت دوم

سطح

               توصیف عملکرد درس قرآن

آداب خواندن قرآن رارعایت مـی کند.عبارات وآیـات قرآن رابخش بخش مـی خواند.
دوسوره ازھفت سوره راازحفظ مـی خواند.به پیـام قصه ھای قرآنی علاقه داردوبرای ھم
کلاسی ھایش بازگومـی کند.درجمع خوانی سوره ھا وعبارات قرآنی فعالانـه شرکت مـی کند.توصیـه مـی شودبخش قرآن ویژه تابستان وجزءسی قرآن رازیرنظربزرگتریـامربی
کارکندودرصورت علاقمندی درکلاس ھای تابستانی قرآن برایب مھارت ھای قرآن
شرکت کند.

                                  خیلی خوب

آداب خواندن قرآن رارعایت مـی کند.عبارات وآیـات قرآن رابخش بخش مـی خواند. یک
سوره ازھفت سوره راازحفظ مـی خواند.به پیـام وقصه ھای قرآنی علاقه دارد. وفقط
برای ھم گروهی ھایش بازگومـی کند. درجمع خوانی سوره ھا بااستفاده از لوح فشرده
شرکت مـی کند.توصیـه مـی گرددبرای روخوانی بھتروجمع خوانی بااستفاده ازلوح فشرده
تمرین کند.

                                    خوب

برخی از آداب خواندن قرآن رارعایت مـی کند. باتمرین وکمک عبارات وآیـات قرآن
رابخش بخش مـی خواند.یک سوره ازھفت سوره راباکمک ازحفظ مـی خواند.به قصه
ھای قرآنی علاقه دارد. بھ نظرمـی رسدجھت دست یـابی بـه ھدف ھای بخش بخش خوانی
،آداب خواندن قرآن ،داستان ھا وپیـام ھا ی قرآنی بایدزیرنظربزرگ ترخود تمرین
وفعالیت کن.

                                قابل قبول

باتذکرھای مکرربرخی از آداب خواندن قرآن رارعایت مـی کند. باتمرین وکمک
عبارات وآیـات قرآن رابخش بخش مـی خواند. بـه قصه ھای قرآنی علاقه نشان مـی دھد.
به نظر مـی رسدجهت دست یـابی بـه ھدف ھای بخش بخش خوانی،آداب خواندن قرآن
،داستان ھا وپیـام ھا ی قرآنی بایدزیرنظربزرگ ترخودویک متخصص تعلیم وتربیت به
صورت منظم وبابرنامـه فشرده تمرین وفعالیت کند.

                                نیـاز بـه تلاش

نمونـه ای از بازخورد پایـانی درون نوبت دوم

سطح

          توصیف عملکرد شایستگی های عمومـی

بھداشت وایمنی فردی رارعایت مـی کند.مسئولیت پذیراست.به مطالعه وکتابخوانی علاقه
داردوبرای یـادگیری بیشترتلاش مـی کند.درکارگروھی فعالانـه شرکت مـی کند.به ارزش ھای ملی
ومـیھنی احترام مـی گذارد.آموخته ھای اخلاقی رادررفتاروکردارش بروزمـی دھد.توصیـه مـی
شوددرنـهادھایی ھمچون کتابخانـه ھای عمومـی وانجمن ھای کودک و…عضوشودوفعالیت کند.

                            خیلی خوب

اکثرمواردبھداشت وایمنی فردی رارعایت مـی کند.مسئولیت پذیراست.به مطالعه وکتابخوانی علاقه
داردوبرای یـادگیری تلاش مـی کند.درکارگروھی شرکت مـی کند.به ارزش ھای ملی ومـیھنی
احترام مـی گذارد.اکثرآموخته ھای اخلاقی رادررفتاروکرداربروزمـی دھد.توصیـه مـی شودباتشکیل
گروه مطالعه وکتابخوانی ازھم کلاسی ھاوھم سالان خوددعوت کندتاباتعیین ھنجارھایی بـه فعالیت
بپردازند.

                                خوب

اغلب مواردبھداشت وایمنی فردی رارعایت مـی کند.گاھی مسئولیت پذیراست.اغلب بـه مطالعه
وکتابخوانی علاقه داردوبرای یـادگیری باتذکر تلاش مـی کند.درکارگروھی شرکت مـی کند.به
ارزش ھای ملی ومـیهنی احترام مـی گذارد.توصیـه مـی گرددآموخته ھای اخلاقی
رادررفتاروکردارخودنشان دھدوباعلاقه نکات ایمنی رارعایت کند ومسئولیت پذیرباشد

                              قابل قبول

برخی از مواردبھداشت وایمنی فردی رارعایت مـی کند.برای مسئولیت پذیری، مطالعه ویـادگیری
نیـازبه راھنمایی وتذکرمعلم دارد.برخی ازآموخته ھای اخلاقی رارعایت مـی کند.به نظرمـی
رسدبرای رسیدن بـه اھ؛بھداشت وایمنی،رعایت آموخته ھای اخلاقی،مسئولیت پذیری،احترام
به ارزش ھای ملی ومذھبی،توجه بـه مطالعه وکتاب خوانی وتلاش به منظور یـادگیری بیشتردرمکان ھا
وزمان حتما زیرنظربزرگترخودتمرین وممارست کند.

                              نیـاز بـه تلاش

نمونـه ای از بازخورد پایـانی درون نوبت دوم

سطح

                           توصیف عملکرد علوم

خیلی خوب

نرگس پیوسته داوطلبانـه درون فرآیند یـادگیری کلاسی شرکت نموده و با تلاش قابل تقدیر خویش بـه ما نشان داده هست که چگونـه مـی تواند با مھارت از آموخته ھای خود از فعالیت ھای زندگی خود استفاده نماید. ھمچنین وی با بیـان یـافته ھای علمـی تسلط خود بر موضوعات مختلف درسی علوم را نشان مـی دھد.

خوب

وی درون بیشتر موارد ضمن بـه کارگیری آموخته ھای قبلی خود بـه بیـان نظرات و عقاید
خود درون موضوعات مختلف مـی پردازد و با ارایـه فعالیت ھای تحقیقی مربوط بـه درس
علوم نشان داده کـه به سطح توانمندی خوبی درون این خصوص رسیده است.

قابل قبول

در مواردی با کمک معلم و ھمکلاسی ھایش درون فرآیند یـادگیری شرکت نموده و قادر
است با حمایت اطرافیـان آموخته ھای قبلی خود را یـادآوری و از آنھا به منظور رسیدن به
یـادگیری مورد نظر استفاده نماید.

نیـاز بـه تلاش

نرگس به منظور درگیر شدن درون فعالیت ھای یـادگیری نیـازمند تشویق و ترغیب پیوسته
است او آغاز بـه تلاش به منظور ارتباط آموخته ھای قبلی خویش با مطالب جدید نموده
است و امـید هست با استفاده از زمان و فرصت ھای خود آن را تکمـیل نماید.

نمونـه ای از بازخورد پایـانی درون نوبت دوم

سطح

توصیف عملکردتربیت بدنی

حرکات پایـه را بـه خوبی فرا گرفته و در اجرای آن کوشاست.از آمادگی جسمانی
خوبی برخوردار هست و درون فعالیتھای گروھی حضور فعال دارد.مـی تواند با عضویت
در باشگاه و انجام فعالیت ورزشی درون یک رشتھ تبحر لازم را بـه دست آورد.

                                خیلی خوب

در بیشتر مواقع درون انجام حرکات پایـه موفق هست و پیداست با تمرین بیشتر حرکات
مـیتواند بیشتر موفق باشد.

                                       خوب

تا حدی حرکات پایـه را فرا گرفتھ هست وبا کمـی کمک درون انجام برخی حرکات موفق
است و ازآمادگی نسبی برخوردار است.مـیتواند با شرکت درون کلاسھای ورزشی
آمادگی جسمانی خود را بالاتر ببرد.

                                      قابل قبول

در انجام حرکات ورزشی پایـه نیـاز بھ حمایت دارد و با استفاده از این نوع حمایت مـی تواند درون انجام فعالیت ھای محوله موفق شود.
انجام حرکات زیر نظر مربی و تمرین بیشتر حرکات او را درون انجام حرکات ورزشی
پایـه کمک خواھد نمود.

                                    نیـاز بـه تلاش

نمونـه ای از بازخورد پایـانی درون نوبت دوم

توصیف عملکرد فارسی

                               سطح

خوب گوش مـی دهدوعالعمل مناسب نشان مـی دهد.درانتقال پیـام خود،جمله های مناسب رابرمـی
گزیند.متون درسی راروان مـی خواندوپیـامـهای متنی وتصویری رادرک مـی کندودربیـان ازتخیل بهره مـی گیرد.شبیـه رسم الخط کتاب وخوش خط وصحیح مـی نویسد.توصیـه مـی شودکتاب هایی درزمـینـه
علاقمندی هایش درطول تابستان بخواندوخلاصه اش رابرای والدینش بازگوکند.

                       خیلی خوب

خوب گوش مـی دهدوباتامل عالعمل مناسب نشان مـی دهد.درانتقال پیـام خود،ازجمله های اغلب
درست استفاده مـی کند.متون درسی رامـی خواندواغلب پیـامـهای متنی وتصویری رادرک مـی کندودربیـان
مشکلی ندارد.شبیـه رسم الخط کتاب وخوش خط وصحیح مـی نویسد.توصیـه مـی شودکتاب های غیردرسی
بخواندونوشتن عین رسم الخط کتاب راتمرین کند.

                                  خوب

برای گوش وعالعمل تذکربایددادبرای انتقال پیـام بـه سختی ارتباط برقرارمـی کندنوشتن

اغلب متون برایش سخت است.بایدازایشان خواسته شودکتاب ومجله بخواندوخلاصه اازگوکندوباواژه هایی جمله بسازد. بـه نظرمـی رسدبرای دست یـابی بـه هدف های؛گوش وسخن گفتن وخواندن؛درست وزیبانویسی جمله سازی بایدبیشترتلاش کند

                               قابل قبول

درگوش دادن،درک مفاهیم متنی وتصویری وعالعمل بـه آن هابه کمک وراهنمایی معلم دارد.ارتباط
برای انتقال پیـام برایش مشکل است.درست نمـی نویسدودرخوانانویسی مشکل دارد.برایب مـهارتهای
خوانداری ونوشتاری نیـازمندتوجه ویژه وتهیـه ابزارهای کمکی است. بـه نظرمـی رسدبرای دست یـابی به
هدف های؛گوش ،سخن گفتن ،تصویرخوانی وخواندن؛درست نوشتن،زیبانویسی وجمله سازی
بایدزیرنظریک متخصص ومعلم بازآموزی کند.توصیـه مـی شود فعالیت هایی کـه داده مـی شود را درون طول
تعطیلات انجام دهد و شـهریور ماه بـه مدرسه بیـاورد.

                            نیـاز بـه تلاش

نمونـه ای از بازخورد پایـانی درون نوبت دوم

سطح

                                توصیف عملکرد ریـاضی

امـیرحسین دوست داشتنی من باعلاقه ی فراوان تمام فعالیت ھایی کـه در ارتباط با اعداد ، ھندسه ،
اندازه گیری و حل مسئله هست را انجام مـی دھد. سرعت ومھارت او بااستفاده از ابزار مناسب
مانند خط کش شابلونی قابل تحسین است. مسئله ھا را نیز مـی خواند و بادرک آنھا باانجام
محاسبات و راھبرد مناسب آنھارا حل مـی کند. توصیـه مـی شود مسئله ھایی از فعالیت ھای
روزانـه بنویسد که تا مھارت حساب او بیشتر شود.پسرگلم انواع مربع ھای شگفت انگیز را نیز
در اوقاتی کامل کند که تا ھمچنان سرعت عملش بیشتر شود…

                                       خیلی خوب

مـهدی دوست داشتنی من باعلاقه ی زیـاد مـی تواند بیشتر فعالیت ھایی کـه مربوط بـه اعداد،ھندسه،
اندازه گیری وآمارونمودار هست را انجام دھد. او ھمچنین مـی تواند بیشتر مسئله ھا را خوب
بخواند و با انجام محاسبات آنھا را حل کند اما بـه نظر مـی رسد حتما بیشتر مسئله ھای روزانـه
برای خودش بنویسد که تا به این توانایی برسد. پسرگلم بھتراست اونـه ھای مربع ھای شگفت
انگیز بیشتر تمرین داشته باشد. مـهدی جان حتما برای تمرین استفاده از ابزار، باابزارھایی مانند
خط کش وشابلون نقاشی بکشد..

                                      خوب

پسر گلم علی جان مـی تواند برخی فعالیت ھایی کـه مربوط جمع و تفریق اعداد،ھندسه ،اندازه .
گیری وآمارو نمودار هست راانجام دھد وبرخی از مربع ھای شگفت انگیز را کامل مـی کند و
دربرخی موارد مسئله ھا را خوب مـی خواند. توصیـه مـی شود به منظور جمع و تفریق ھا از چوب
خط بیشتر استفاده کند،تمرین جمع روی شانـه ھا کـه درکلاس انجام مـی دادیم ودر کلاس توجیـهی
به خانواده ھا نیز نمونـه ھایی کار شده را انجام دھد. بازی ده،بیست،سی ،چهل، ….را بادوستان
خود انجام دھد. خانواده ی محترم ازعلی آقا بخواھید فعالیت ھای روزانـه ای کھ انجام مـی دھد
.مانتد خرید و …را بـه مسئله تبدیل کند و با انتخاب راھبرد مناسب آن را حل کند

                                    قابل قبول

پسرگلم کریم آقا باوجود علاقه و تلاش نسبتا زیـاد و حضور ھمـیشگی سرکلاس، خیلی کم مـی تواند
فعالیت ھایی کـه مربوط بـه اعداد،ھندسه،اندازه گیری وآمارونمودار هست را انجام دھد. اوحتی
مسئله ھا راھم با راھنمایی خودم مـیخواند و درک و محاسبه مـی کند. توصیـه مـی شود خانواده ی
محترم فعالیت ھای ویژه ای درقالب یک جزوه به منظور کریم جان بـه تناسب نیـاز خودش تهیـه کرده
ام را نظارت کرده و مفاھیم درون منزل دست ورزی شود و در ھفته ی اول شـهریور درتاریخی که
بعدا اعلام خواھد شد بـه مدرسه تشریف بیـاورند. توصیـه مـی شود فعالیت ھایی کـه داده مـی شود را
در طول تعطیلات انجام دھد و شـهریور ماه بـه مدرسه بیـاورد

: توصیف مدرسه ومعلم




[بازخورد پایـانی درون ابتدایی - سایت تدریس ایران توصیف مدرسه ومعلم]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 19 Jul 2018 18:33:00 +0000